Trigonometri Günlük Hayatta Yerine Örnek

1 yıl 11 ay önce #1 Yazan: Cemal Hoca
Cemal Hoca konu oluşturdu: Trigonometri Günlük Hayatta Yerine Örnek
Merhaba arkadaşlar, bir doğa seven öğretmen olarak karavanları severim. Birgün benim de karavanım olsun isterim. Bu sebeble bazı siteleri gezer araştırma yaparım. Öğrenmem gereken ince ayrıntılar neler var diye bakarım. Geçenlerde gezenbilir.com sitesinde bir yazı okudum. Konu başlığı şöyleydi:"O Araç Bu Karavanı Çeker Mi? Sorusuna Yanıt :)" İçindekilerin tamamından bahsetmeyeceğim oldukça uzun bir tartışmaydı. Benim ilgimi çeken bölümü aktarıyorum

Arkadaşlar araçlarımız düz yolda arkasında hangi ağırlıkta olursa olsun karavanı çeker götürür.Sıkıntı yokuş çıkarken yokuşun dik olması ile ilgilidir.Düz yolda çekilen karavan çeken araca sadece rüzgar direnci (hesaba katmayıp yok sayalım) ve karavan tekerleklerinin yoldaki direncini çeken aracımıza zorluk diye yansıtır ve öyle büyük zorluk kuvvetleride oluşmaz katarımız düz yolda yürür gider.İş yokuşa gelince çekilen karavanın ağırlığı işin içine zorluk diye girmeye başlar. Yokuş dikleştikçe karavanın ağırlığından dolayı oluşan zorluk kuvveti çoğalır.
(Çıkılan dik yolun yatayla açısına A dersek karavandan aracımıza diklikten dolayı gelen fazladan asılma yükü
SinA x karavan ağırlığı kadar olur)
Kara yollarında belli bir açıdan dik yol yapılmaz.(karayollarında rampa yolun diklik ifadesi EğİM dir) Eğim bir açının tanjantıdır eğimden ters tanjant alınınca o yolun yatayla olan diklik açısını bulmuş olursunuz.O açının sinisünü alıp toplam katar ağırlığı ile çarparsanız aracınızın yokuşu çıkarken arkasında kendine asılan ne kadar kuvveti çektiğini bulursunuz.
Şimdi aracınızın (hangi vites olursa olsun önemli değil,diğer viteslerdeki çekme kuvvetide hesaplanır) hangi devirde kaç kilo çektiğini bulursanız,gideceğiniz en dik yokuşu da tespit edip toplam katar ağırlığından (araç+karavan dolu ağırlıkları) sinislü hesapla geriye doğru asılma kuvvetini bulur ve aracınızın en büyük vites çekme kuvveti ile karşılaştırırsınız.
Şayet aracınızın çekme kuvveti geriye asılma kuvvetinden çok küçük değilse bunun anlamı sizin aracınız o en dik yolu 5 değilde 4 le veya 3 le çıkacağınızı anlatır.Bütün bu anlatımlar SADECE TIRMANIŞ içindi.Aynı yolu inerken çıkıştaki asılma kuvvetinin aynı miktarda olmak üzere bu sefer araca abanma kuvveti olarak ortaya çıkar.Bu sefer aracımızın fren kuvvetini ve lastiklerimizin yeniliğini kontrol etmek gerekir.

Bu da liseli gençlerin ileride ne zaman matematik kullanacakları belli olmuyor anlamına gelir. Siz siz olun öğrendiğiniz her bilgiye sahıp çıkın.
İyi çalışmalar sağlıcakla kalın.

http://www.matematikevim.com
http://www.altunkilic.net

Lütfen sohbete katılmak için Giriş ya da Hesap açın.

Çok
Yandex.Metrica