× Zümreler yıllık planlar ve yazılı sorularını burada paylaşabilirsiniz.

ASTRONOMİ VE UZAY BİLİMLERİ DERSİ 9. 10. 11. VE 12. SINIFLAR ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK DERS PLANI

1 yıl 9 ay önce - 1 yıl 9 ay önce #1 Yazan: Cemal Hoca
Cemal Hoca konu oluşturdu: ASTRONOMİ VE UZAY BİLİMLERİ DERSİ 9. 10. 11. VE 12. SINIFLAR ÜNİTELENDİRİLMİŞ YI
2016-2017 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI
DERİK ANADOLU LİSESİ ASTRONOMİ VE UZAY BİLİMLERİ DERSİ
9. 10. 11. VE 12. SINIFLAR ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK DERS PLANI
[/b]
AYHAFTASAATKAZANIMÖĞRENME TEKNİKLERİKONUARAÇ GEREÇLERDEĞERLENDİRME
EYLÜL1.HAFTA
(19-25)
2 SAAT1.Astronominin temel konusunu tanır. 2.İnsan olarak, doğayı, doğal olayları ve bir bütün olarak evre-ni anlamamızda astronomi bilimi-nin önemini açıklar.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırma1.Ünite: Astronominin Tanımı ve Gelişimi Astronominin Tanımı Atatürk’ün gençliğe güveniDers kitabı, İnteraktif tahta2016-2017 Eğitim-Öğretim yılı başlangıcı-Uyum Haftası
EYLÜL-EKİM2.HAFTA
(26-02)
2 SAAT3. Astronominin insanların gereksinimleri sonucunda ortaya çıkan en eski bilim dalı olduğunu fark eder. 4. Astronomi tarihine damgasını vuran önemli bilim adamlarını tanır.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaAstronominin DoğuşuDers kitabı, İnteraktif tahta
EKİM3.HAFTA
(03-09)
2 SAAT5. Astronomi ile diğer bilim dalları arasında ilişki kurar. 6.Temel bilimlerden biri olan astronominin alt dallarını sıralar.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaAstronominin Alt DallarıDers kitabı, İnteraktif tahta
EKİM4.HAFTA
(10-16)
2 SAAT7. Gözlem ve kuramın astronomi- deki önemini fark eder. 8. İnsan gözünün algılayamadığı ışınları tanır. 9. İnsan gözünün hangin ışınları algılayamadığını ve bu ışınların günlük hayatta nerelerde kullanıldığını açıklar.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaAstronominin Bilgi Kaynakları Atatürk’ün bilim ve tekniğe verdiği önemDers kitabı, İnteraktif tahta
EKİM5.HAFTA
(17-23)
2 SAAT10. Astronomide kullanılan temel gözlem araçlarını tanır. 11. Teleskop çeşitlerini ve çalışma prensiplerini açıklar.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaAstronomide Kullanılan AraçlarDers kitabı, İnteraktif tahta
EKİM6.HAFTA
(24-30)
2 SAATBu ünite ile öğrenciler; 1.Temel astronomik cisim ve sistemleri tanır. 2.Astronomik gözlemlerden yararlanarak zamanın göreli olduğunu açıklar.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırma2.Ünite: Evreni Tanıyalım Evrenin Yapısı ve Geçmişe BakışDers kitabı, İnteraktif tahtaCumhuriyet Bayramı
EKİM-KASIM7.HAFTA
(31-06)
2 SAAT3. Gökada türlerini ayırt eder. 4.Evrenin geleceği bakımından karanlık maddenin önemini açıklar.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaGenişleyen Evren Atatürk’e göre çağdaş medeniyet seviyesine ulaşmaDers kitabı, İnteraktif tahta
KASIM8.HAFTA
(07-13)
2 SAAT5. Samanyolu gök adasını tanır; Güneş sisteminin Samanyolu gök adası içerisindeki konumunu belirtilir. 6.Çıplak gözle gökyüzünü gözlemleye-rek yıldızlar ile gezegenleri ayırt eder.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaSamanyolu ve Güneş SistemiDers kitabı, İnteraktif tahtaAtatürk Haftası
KASIM9.HAFTA
(14-20)
2 SAAT7. Kepler Yasalarını Güneş sistemindeki gezegenlere ve birbiri etrafında dolanan diğer gök cisimlerine uygular.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaModern Astronominin DoğuşuDers kitabı, İnteraktif tahta
KASIM10.HAFTA
(21-27)
2 SAAT8.Bir yıldızın ıraksım(paralaks) açısını kullanarak uzaklığını tahmin ederAnlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaUzaklık ve Görünür BüyüklükDers kitabı, İnteraktif tahtaÖğretmenler Günü
KASIM-ARALIK11.HAFTA
(28-04)
2 SAAT9.Görünür büyüklüğün fiziksel anlamını ve ıraksım açısıyla ilişkisini tanımlar.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaUzaklık ve Görünür BüyüklükDers kitabı, İnteraktif tahta
ARALIK12.HAFTA
(05-11)
2 SAAT10.Yıldızların enerji üretim mekanizmasını açıklar. 11. Yıldızların evrimi ile biyolojik yaşam arasındaki ilişkiyi açıklar. 12. Kara delik kavramını açıklar.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaYıldızların Evrimi “Hayatta En Hakiki Mürşit İlimdir” özdeyişiDers kitabı, İnteraktif tahta
ARALIK13.HAFTA
(12-18)
2 SAAT13.Kara cisim ışımasının özelliklerini belirtilir.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaKara cisim Işıması ve Yıldızların IşıtmasıDers kitabı, İnteraktif tahta
ARALIK14.HAFTA
(19-25)
2 SAAT14. Işıma ile görünür ışık şiddeti arasındaki farkı ayırt eder.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaKara cisim ve Yıldızların IşımasıDers kitabı, İnteraktif tahta
ARALIK-OCAK15.HAFTA
(26-01)
2 SAAT15.Kara cisim yaklaşımını kullanarak bir yıldızın sıcaklığını belirler.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaYıldızların Parlaklıkları “İstikbal Göklerdedir” özdeyişiDers kitabı, İnteraktif tahta
OCAK16.HAFTA
(02-08)
2 SAATBu ünite ile öğrenciler; 1. “Gökküresi” nin algısal bir kavram olduğunu açıklar.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırma3.Ünite: Kon Düzenekleri ve Görünür Hareket Gök küresiDers kitabı, İnteraktif tahta
OCAK17.HAFTA
(09-15)
2 SAAT2. Gökküresinin temel öğelerini sıralayarak, açıklar. 3. Takımyıldızlarının astronomi açısın-dan önemini belirtir.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaGökküresiDers kitabı, İnteraktif tahta
OCAK18.HAFTA
(16-22)
2 SAAT4.Gökcisimlerinin günlük görünür hareketlerinin nedenini açıklar 5. Bir küresel kon düzeneği tasarlarAnlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaGökküresi Küresel Kon Düzeneğinin Genel TanımıDers kitabı, İnteraktif tahtaBirinci Dönemin Sona Ermesi
ŞUBAT19.HAFTA
(06-12)
2 SAAT6. Coğrafi koordinatları verilen bir noktayı model üzerinde bulur. 7. Çevren düzleminin astronomik açıdan önemini ifade eder.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaCoğrafi Kon Düzeneği Astronomik Kon DüzenekleriDers kitabı, İnteraktif tahtaİkinci Yarıyıl Başlangıcı
ŞUBAT20.HAFTA
(13-19)
2 SAAT8. Gökküresi çizimlerinde gözlem yerine ait enlem bilgisini kullanır. 9. Eşlek kon düzeneğini şekil üzerinde tanımlar.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaAstronomik Kon Düzenekleri Ölçü ve birim sistemlerinin değiştirilmesi.Ders kitabı, İnteraktif tahta
ŞUBAT21.HAFTA
(20-26)
2 SAAT10.Bir gözlem yerine ilişkin temsili gökküresini çizerek gök cisimlerinin günlük görünür hareketlerini açıklar. 11. Doğma batma koşullarını çizim yardımıyla açıklar.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaGünlük Görünür HareketDers kitabı, İnteraktif tahta
ŞUBAT-MART22.HAFTA
(27-05)
2 SAATBu ünite ile öğrenciler; 1. Güneş’in, yıllık hareketini açıklar.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırma4.Ünite: Ay ve Güneş’in Görünür Hareketleri Güneş’in Görünür HareketleriDers kitabı, İnteraktif tahta
MART23.HAFTA
(06-12)
2 SAAT2. Verilen herhangi bir tarih için Güneş’in eşlek kon sayılarını yaklaşık olarak tahmin eder. 3. Gündüz ve gece sürelerinin gözlem yerinin enlemi ve Güneş’in dik açıklığı ile ilişkili olduğunu örneklerle açıklar.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaGüneş’in Görünür Hareketleri “Yurtta Sulh Cihanda Sulh” özdeyişiDers kitabı, İnteraktif tahta
MART24.HAFTA
(13-19)
2 SAAT4.Ay’ın aylık hareketini çizim yoluyla açıklar. 5. Gökyüzündeki konumunun değişimini izleyerek Ay’ın aylık hareketinin açısal hızının değerini yaklaşık olarak belirler. 6. Ay’ın evrelerinin nasıl oluştuğunu şekil üzerinde gösterir.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaAy’ın Görünür Hareketleri ve EvreleriDers kitabı, İnteraktif tahta
MART25.HAFTA
(20-26)
2 SAAT7. Ay tutulmasını açıklar. 8. Güneş tutulmasını açıklar. 9. Ay ve Güneş tutulmalarının bilim-sel açıdan önemini değerlendirir.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaGüneş ve Ay TutulmalarıDers kitabı, İnteraktif tahta
MART-NİSAN26.HAFTA
(27-02)
2 SAATBu ünite ile öğrenciler; 1. Dönemli olarak tekrarlayan her olay ile zamanın ölçülebileceğini fark eder. 2. Yıldızıl gün ve gerçek Güneş gününü ayırt eder.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırma5.Ünite: Zaman ve Takvim ZamanDers kitabı, İnteraktif tahta
NİSAN27.HAFTA
(03-09)
2 SAAT3. Güneş zamanı ile yıldız zamanı arasındaki ayrımı fark eder. 4. Günlük hayattaki kullanımı açısından, ortalama Güneş zamanının, yıldız zamanından daha uygun olduğunu ayırt eder.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaZamanDers kitabı, İnteraktif tahta
NİSAN28.HAFTA
(10-16)
2 SAAT5. Bulunduğu yerin boylamı ile yerel zaman arasındaki ilişkiyi örneklerle açıklarAnlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaZamanDers kitabı, İnteraktif tahta
NİSAN29.HAFTA
(17-23)
2 SAAT6. Takvim kavramını açıklayarak Güneş ve ay takvimlerini ayırt eder. 7. Dünyada en çok kullanılan takvimleri sıralar.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaTakvim Atatürk ve Ulusal egemenlikDers kitabı, İnteraktif tahta
NİSAN30.HAFTA
(24-30)
2 SAAT8.Ekli yıl tanımındaki ölçütleri kullanarak verilen herhangi bir yılın ekli yıl olup olmadığını açıklar.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaTakvimDers kitabı, İnteraktif tahta
MAYIS31.HAFTA
(01-07)
2 SAATBu ünite ile öğrenciler; 1. Uzay bilimlerini astronomi ve diğer temel bilimlerle ilişkilendirir. 2.Uzay bilimlerinin alt dallarını sıralayarak kapsamlarını açıklar. 3. Uzay çalışmalarının amaçlarını sıralar.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırma6.Ünite: Uzay Bilimleri ve Uzay Çalışmaları Uzay Bilimleri Uzay Bilimlerinin Gelişimi ve Uzay ÇalışmalarıDers kitabı, İnteraktif tahta1 Mayıs İşçi Bayramı
MAYIS32.HAFTA
(08-14)
2 SAAT4.Uzay çalışmalarının gelişimini açıklar. 5.Uzay çalışmalarının yaşamımızdaki etkilerini örneklerle açıklar.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaUzay Çalışmalarının Gelişimi Bilimsel görüşün ve Atatürk İlkelerinin uygulanmasının önemiDers kitabı, İnteraktif tahta
MAYIS33.HAFTA
(15-21)
2 SAAT6.Uzay çalışmalarında kullanılan temel araçları tanır. 7. Uyduların yaşantımızdaki önemini fark eder.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaUzay Çalışmalarında Kullanılan AraçlarDers kitabı, İnteraktif tahta19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı
MAYIS34.HAFTA
(22-28)
2 SAAT8. Evrende başka hayat izleri olup olmadığı konusunda tahminlerde bulunur.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaEvrende Hayat Var mı?Ders kitabı, İnteraktif tahta
MAYIS-HAZİRAN35.HAFTA
(29-04)
2 SAAT9. Astronot olabilme kriterlerini belirtir. 10. Astronomlar ile astronotların çalışma alanlarını ayırt eder.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaUzaya Seyahat ve Uzayda Yerleşim Atatürk’ ün gençlik hakkındaki görüşleriDers kitabı, İnteraktif tahta
HAZİRAN36.HAFTA
(05-11)
2 SAAT11. Uzay kolonisi kavramını ve uzayda koloni kurma ihtiyacının gerekçelerini açıklar. 12. Bir uzay kolonisi tasarlayarak bu kolonide nelere ihtiyaç duyulacağına ilişkin tahminlerde bulunur.Anlatım, soru- cevap, tartışma, deney, gözlem, gösteri, anahtar kavram, sorgulayıcı araştırmaUzay KolonileriDers kitabı, İnteraktif tahtaDers Yılının Sona ermesi
Burada düz bir sayfa halinde incelediğiniz yıllık planı word formatında indirmek için aşağıda bulunan linke tıklayarak, indirip düzenleyebilirsiniz.

İletinin bir bölümünü ziyaretçiler görüntüleyemez. Görüntülemek için hesabınız varsa oturum açın ya da kayıt olun.

http://www.matematikevim.com
http://www.altunkilic.net

Bu iletiye ekli bir dosya var.
Görebilmek için oturum ya da hesap açın.

Son Düzenleme: 1 yıl 9 ay önce Yazan: Cemal Hoca.

Lütfen sohbete katılmak için Giriş ya da Hesap açın.

Çok
Yandex.Metrica